الجمعة، 17 يناير 2020

ثقافة الاستغناء✨

ثقافة الاستغناء:
من وانا وصغيره عندي ارتباط بأتفه الاشياء علي امل ان هايجي يوم وهحتاجها فيه حتي لو كان الشئ ده عديم الفايده..  كبرت وكبرت معايا فكرة الارتباط روحيآ بالاشياء الحد ما وصلت للناس.. لما اتعرف علي لحد لمدة دقيقتين ويمشي وابقي عارفه اننا مش هانتقابل تاني بعيط وبعيط بحرقه كمان.. ليه الدنيا ماتسمحلناش تطول فتره وجودنا مع بعض ؟؟ ناس عابره وناس بتأثر فينا.. الحد ما جه اليوم اللي ارتبطت فيه وبعدها بفتره كان لازم الشخص ده يخرج من حياتي ولو كان فضل اكتر من كده كنت انا اللي هتأذي.. مكانش عندي الجرأه اني استغني عن ابسط الحاجات فما بالكم بشخص وكان ليا كل حاجه  فضلت اعافر اني استغني  واحارب نفسي واضغط عليا وطبعا يتبع كل ده عياط وسح وشحتفه وحاله نفسيه متدمره الحد ما جه اليوم اللي وقفت فيه علي رجلي وقولت لا لازم تبطلي حساسيه وتبطلي العاده المنيله دي وقد كان.. واستغنيت.. بعدت..  كملت الحياه عادي..  ومن ساعتها وانا عندي يقين مابقتش بستمر علي اي حاجه الا واغيرها مابقاش عندي طاقه تخليني استحمل الحاجه فتره طويله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق